حدود و اختیارات یک وکیل مالیاتی

5/5 - (6 امتیاز)

حدود و اختیارات یک وکیل

وکیل با حق توکیل به غیر در انجام امور مورد وکالت از طرف موکل دارای اختیارت تام و مطلقه بوده، امضا و اقدامات وکیل به منزله تایید و امضای موکل بوده و دارای اثرات قانونی می باشد، بطوریکه نیازی به حضور موکل نمی باشد.

وکیل مالیاتی باید به چه مواردی مسلط باشد؟

مالیات در درآمد شغل های مختلف

رسیدگی و نحوه تعیین درآمد مشمول مالیات مشاغل

معافیت مالیاتی

مراجع حل اختلاف مالیاتی

یک وکیل مالیاتی همچنین باید به زمینه های دیگر فعالیت آشنا باشد:

آموزش حسابداری

نرم افزار حسابداری

آموزش مالیاتی

حسابداری صنعتی

بهای تمام شده

که تمام موارد بالا موضوعاتی هستند که وکیل مالیاتی باید با آنها آشنایی کامل داشته باشند.

آیا شما نیز به وکیل مالیاتی نیاز دارید؟

این سوالی است که پاسخ آن بیش از پیش یک وکیل مالیاتی را معرفی کند. باید اشاره کرد که ما یک حسابدار داریم و یک وکیل مالیاتی که این دو با هم تفاوت دارند. ولی هر دوی آنها برای کمک به شما در ساعتی که نیاز دارید در دسترس هستند. واژۀ وکیل یا مشاور (attorney) دارای یک حلقه ی تهدید آمیز است بخاطر اینکه شما صرفاْ با اعداد و ارقام درگیر نیستید بلکه در حال جنگ با قانون هستید.

برای بعضی از مقادیر این مورد دقت بالایی دارد. وکیل مالیاتی می تواند چیزهای خاصی را مدیریت کند که حسابدار نمی تواند این یکی از تفاوت های وکیل مالیاتی نسبت به حسابدار است.

وکیل مالیاتی در چه زمانی لازم است ؟

شما زمانی به وکیل مالیاتی نیاز دارید که باید تمام انواع وضعیت ها را مدیریت کنید:

وقتی در امور مالیاتی خود دچار مشکل می شوید و نمی توانید از آن دفاع کنید

پیش بینی اینکه یک دارایی مشمول مالیات دارید هنگامی که فوت می کنید

وقتی که یک تجارت را شروع میکنید

وقتی یک تجارت بین المللی را به کار می گیرید و در واقع استخدام می کنید

وقتی برنامه ریزی می کنید که در برابر IRS یک درخواست داشته باشید.

اگر دارای تجربه در زمینۀ یک تجارت هستید و یا اینکه تجربه فعالیت در قسمت مالی یک شرکت را دارید حتماً با کسانی آشنا شده اید که همان وکیل یا مشاور مالیاتی بوده است. حتی اگر تاکنون تجربه بکارگیری یک وکیل مالیاتی را ندارید باز هم مسلماً در زندگی خود مقاطعی را تجربه کرده اید که احساس کردید به یک مشاور در زمینه حسابداری و یا مالیاتی نیاز دارید.

بنابراین وکیل مالیاتی یا مشاور مالیاتی شخصی است که در زمینه های مالی و حسابدار یک متخصص تحصیل کرده و با تجربه است. وکیل مالیاتی در زمینۀ حسابداری و یا حسابرسی بسیار ماهر است و از تمام جزئیات کامل حقوق و قوانین مالیاتی مطلع است و مدیریت پرونده های مالیاتی در دادگاه ها و یا مراجع قضایی تجربه دارد. یک مشاور مالیاتی قطعاً مانند مشاغل دیگر دارای وظایف مشخصی می باشد که به آنها اشاره می کنیم. وکیل مالیاتی قوانین، بخشنامه ها و آیین نامه های مالیاتی را بخوبی می داند و می تواند کمک کند تا شما مالیات کمتری پرداخت کنید.

لایحه مالیاتی

نوشتن لایحه مالیاتی یکی دیگر از وظایف وکیل مالیاتی است

وظایف یک وکیل مالیاتی

وکیل یا مشاورۀ مالیاتی شرح وظایف مشخصی دارد که عبارتند از:

پشتیبانی مالیاتی:

شاید پشتیبانی مالیاتی مهمترین وظیفۀ یک وکیل مالیاتی باشد. در این مورد وی یه مدیر مالی یک شرکت مشاوره می دهد و سعی می کند آنها را با قوانین پیچیدۀ مالیاتی آشنا کرده و اطلاع رسانی کند. کارمندان مالی شرکت و یا در زمینۀ تنظیم کردن صورت های مالی آن شرکت فعالیت می کنند و به صورتی این کار را انجام می دهند که صورت های مالی کاملاً شفاف و ساده تنظیم شود و باعث می شود پرداخت مالیات را به حداقل می رسانند. وکیل مالیاتی همچنین بر روی قراردادهایی که بسته می شود، نحوۀ پرداختی ها و دریافتی های شرکت نظارت دارند و راه حل هایی ارائه می دهند تا شرکت مشمول معافیت های مالیاتی شود.

دادرسی مالیاتی:

پرونده های مالیاتی را در دست می گیرند و مشکلات آن را در هیأت های حل اختلاف و مراجع قانونی که به پرونده های مالیاتی رسیدگی می کنند و راهکار ارائه می دهند. هر شرکت باید هر سال اظهارنامه مالیاتی را پر کرده و به ادارۀ مالیات ارجاع دهند. گاهی اوقات به دلایلی این اظهارنامه های مالیاتی رد می شود (علی الراس) و میزان مالیات تغییر می کند. در این مواقع است که شرکت به وکیل مالیاتی نیاز پیدا می کنند تا با استفاده از تجربه و تخصص خود و تسلطی که به قوانین مالیاتی دارد از اظهارنامه مالیاتی شرکت دفاع کرده و باعث می شود شرکت مجبور به پرداخت مالیات مضاعف نشوند.

اگر نیاز به وکیل مالیاتی دارید همین الان تماس بگیرید : 66939331-021