ویژگی‌های وکیل مالیاتی

5/5 - (10 امتیاز)

ویژگی‌های وکیل مالیاتی

یک وکیل مالیاتی باید به اندازه‌ای از قوانین دانش و آگاهی داشته باشد که به راحتی بتوانی لایحه‌ای با دلایل و مدارک قانع کننده برای دفاع از مسائل پیش آمده شرکت تنظیم کرده و در هیات حل اختلاف و یا دیگر ارگان‌های که وظیفه رسیدگی به مالیات را دارند ارائه دهد.

این لوایح دفاعیه باید به گونه‌ای تنظیم شده باشد که بتواند تمام حق و حقوق شرکت را در هیات حل اختلاف پس بگیرد. مشاوره یا همان وکیل مالیاتی باید تمام مبالغ اضافی که به هر دلیل بر مالیات شرکت افزوده شده را پیگیری کند و اجازه ندهد که حق و حقوق شرکت پایمال شود.

مشاوره مالیاتی به این دلیل که اطلاعات دقیق و کاملی از بازار رقابت نیز دارد می‌تواند کسب و کار شما را به سمتی که سود بیشتری دارد راهنمایی کرده و جلو ضرر و زیان شرکتتان را در مشاغل پر رقابت بگیرد. آنان در این زمینه تجربه و اطلاعات به روزی دارند که جای نگرانی برای شما نمی‌گذارند.

منظور از دانش به روز مشاوران مالیاتی این است که آنان از آخرین مصوبات قوانین مالیاتی و بخشنامه‌های سازمان امور مالیاتی در مورد مشاغل مختلف آگاهی کاملی دارند. و همچنین اگر در روند پرداخت مالیات تغییراتی ایجاد شود وکیل مالیاتی به سرعت از آن مطلع می‌شود.

جرائم مالیاتی که امروز به وفور دیده می‌شود بیشتر به دلیل عدم آگاهی صاحبان کسب و کارها از قوانین تازه و زمان اجرای این قوانین مالیاتی است. اما با مراجعه به یک مشاوره مالیاتی باتجربه و آگاه به مسائل مالیاتی روز از ضرر و زیان خود جلوگیری کنید.

شاید برخی از شما گمان کند که اگر خود از قوانین جدید آگاه شود دیگر نیاز به مراجعه به وکیل مالیاتی نداشته باشد. درست است که یکی از ویژگی‌های وکیل مالیاتی آگاهی از قوانین جدید مالیاتی می‌باشد اما مهمترین ویژگی وکیل مالیاتی نحوه اجرای این قوانین است.

خیلی از مشاوران مالی و مالیاتی به استخدام شرکت‌ها و کارخانه‌های مختلف درمی‌آیند تا تمام وظایف قانونی آنان را دقیق و در زمان تعیین شده به درستی انجام دهند. زیرا تاخیر در انجام امور مالیاتی موجب جریمه شدن و ضرر به شرکت می‌شود؛ پس باید آنقدر در کار خود ماهر باشد که تمام شرایط را کنترل و مدیریت کند.