مهلت ارسال ارزش افزوده

Rate this post

مهلت ارسال ارزش افزوده طبق قانون چه زمانی است؟

بر اساس اعلام سازمان مالیاتی، آخرین مهلت ارسال اظهارنامه ارزش افزوده و همچنین مهلت پرداخت مالیات و  عوارض متعلقه، حداکثر تا 15 روز پس از انقضای هر دوره مالیاتی است. به استناد ماده 13 قانون دائمی ارزش افزوده مصوب تیر 1400، تا قبل از راه‌اندازی کامل سامانه مودیان، نحوه ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی و رسیدگی به آنها مطابق مقررات قانون موقت ارزش افزوده (مصوب 1387) و اصلاحات بعدی آن است.

مهلت پرداخت مالیات ارزش افزوده

بر اساس ماده 4 قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، مهلت پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده حداکثر تا پایان ماِه پس از انقضای هر دوره مالیاتی است. اما بر اساس ماده 13 این قانون تا زمان راه اندازی کامل سامانه مودیان نحوه ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی و رسیدگی به آنها حسب مقررات قانون موقت ارزش افزوده (مصوب 1387) و اصلاحات بعدی آن است

مهلت ارسال ارزش افزوده پاییز 1401

مهلت ارسال ارزش افزوده پاییز تمدید شد

مطابق اطلاعیه سازمان مالیاتی، از آنجا که آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سوم (فصل پاییز) سال 1401، مصادف با روز پنجشنبه بود، با توجه به درخواست‌های مودیان و با هدف فراهم آوردن زمینه اجرای تکالیف قانونی برای آنان، مهلت ارسال اظهارنامه ارزش افزوده پاییز 1401 تا پایان روز یکشنبه 25 دی ماه 1401 تمدید شد.

بیشتر بخوانید :
اظهارنامه ارزش افزوده با نرخ صفر

بر اساس ماده 4 قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، مهلت پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده حداکثر تا پایان ماِه پس از انقضای هر دوره مالیاتی است. اما بر اساس ماده 13 این قانون تا زمان راه اندازی کامل سامانه مودیان نحوه ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی و رسیدگی به آنها حسب مقررات قانون موقت ارزش افزوده (مصوب 1387) و اصلاحات بعدی آن است.

سامانه جدید ارسال اظهارنامه ارزش افزوده

بر اساس اعلام سازمان مالیاتی، تکمیل و ارسال اظهارنامه ارزش افزوده و همچنین پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از طریق سامانه مایتکس به آدرس my.tax.gov.ir انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *